reklama

Blbec na druhej strane

Čo robiť s blbcom, ktorý nevie, že je blbec? (sorry za výraz, ale v niektorých prípadoch je opodstatnený)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Odpoveď je, že asi nič. Určite ste sa stretli s človekom, ktorý i napriek reálnym a pravdivým argumentom si stále mlel tú svoju pravdu, vo svojej "obhajobe" plietol hrušky s jablkami a skôr by sa dal zastreliť, ako priznať fakt, že sa mýli. O to bolestnejšie je zistenie, že za takýmto človekom stojí aspoň desať ďalších, ktorí bez akýchkoľvek znalostí diskutovanej veci pridŕžajú stranu blbcovi. Neviem, ako vy, ale ja som v takýchto chvíľach bezradná. Rada od jednej veľmi dobrej priateľky znela:

"Kašli na neho, blbcovi rozumie len blb, inteligent pochopí..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bohužiaľ, nedokážem na to "kašľať" a inteligenti sa do podobných diskusií málokedy zapoja - tak v boji (zatiaľ len slovnom) zostávam naďalej sama. Bojujem boj, o ktorom viem už vopred, že je prehratý. Blb odskakuje (od témy), vychvaľuje sa, aký je skvelý (poväčšine sa vráti až do detských čias) a realita sa u neho mieša s vedecko-fatnastickou literatúrou, ktorú čítal ešte za čias povinnej školskej dochádzky. Márne sa ho snažím vrátiť k práve diskutovanej téme, on v tomto boji už aj zabudol, v čom spočíva náš konflikt. A predsa bojujem ďalej... Hoci prehrávam bitky, stále je vo mne nádej, že vojnu vyhrám ja...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznám sa, že sú chvíle, kedy sama sebe prisahám, že sa do ďalšieho boja nepustím. Viem, že energia, ktorú vynakladám, odíde do prázdna a predsa - keď stretnem ďalšieho blbca, opäť bojujem za pravdu.

Dnes som opäť prehrala jednu z mnohých bitiek a cítim obrovskú zlosť nad nespravodlvosťou, naivitou, sebectvom a egoizmom. Cítim chuť zatriasť daným človekom a zakričať mu do tváre:

"Spamätaj sa!"

Keď sa pozriem na svet okolo seba, vidím, že takých blbcov ( ako je ten môj dnešný) je na svete dosť.... a cítim, že nemám dostatok síl bojovať ... DNES. Určite však príde ráno (možno zajtra, možno o týždeň), kedy vstanem z postele a poviem si:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Dokážem to!"

Už len pocit, že bojujem za niečo, za čo stojí bojovať, je posiľňujúci... A SNÁĎ príde aj to víťazstvo...

P.S. 1: Nie je blb ako blb....blb, ktorý si prizná, že že blb, ním síce je, ale blb, ktorý sa hrá na inteligenta, je blb na tretiu...

Iveta Hampelová

Iveta Hampelová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Môj život začal krikom. Množstvom svetla, ľudí v bielych plášťoch, zhonom a bolesťou. Môj prvý pohľad na svet, môj prvý nádych a moje prvé odlúčenie od matky.Môj život začal úsmevom. Pocitom úľavy, radosti a pokoja. Láskou.Môj život sa stal mojim životom.Môj život začal... ...a môj život pokračuje...Dnes viem, že najkrajšie zo všetkého je žiť, a ja milujem život. Môj život už má svoj začiatok......ale môj život ešte nemá koniec... Zoznam autorových rubrík:  Detský svetKeď život bolíStratené láskySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu